洗冷氣|$60淘工具DIY洗冷氣 港男慳$1500洗機費稱辛苦但值得【附洗機貼士】

文: 程家健
2024.04.20

炎夏又到冷氣機出動,使用前最好先大清潔。一名港男最近花60元從「淘寶」購買全套工具DIY清洗冷氣機,形容過程雖然辛苦,但看到成果後大讚值得,更節省1,500元洗冷氣費用。

同場加映:
管家王|8成裝修工程超預算 裝修費隨時變雙倍 提防施工初期6大超支伏位

該名男網民本周一(15日)在Facebook群組「淘寶開心share」中發帖,表示以往每年都會找師傅上門清洗冷氣機,所費不菲,今年他決定花費60元、從網購平台「淘寶」購買全套洗冷氣工具,嘗試自行清潔家中2部冷氣機。

從商品頁面可見,套裝工具最平36元人民幣(約39港元),包含清洗罩、插板、水管、頂部擋水片等,其他較貴的套裝更附有毛巾、刷子、手套、口罩、噴壺甚至電動水槍。

事主表示清洗罩很輕巧,只見他用以套著冷氣機並接駁水管後拆開機身,再往隔塵網噴清潔劑。他形容清洗過程雖然辛苦,但很值得,成功節省1,500元洗冷氣費用。此外,他指去年才聘請師傅上門洗過冷氣機,但清洗時發現機內藏有許多污垢,質疑一向聘用的師傅工作馬虎,

「我房嗰部足足洗足粒幾鐘,已經不停噴扇葉,粒粒塵係冇停過跌落嚟。心諗年年都有洗,點會咁多污穢?真是無言以對。」

網民:塞咗去水就麻煩

有網民看到帖文後,認同聘請師傅洗冷氣並不划算,「基本上洗冷氣絕大部分費用是人工」、「同意,個滾筒難清,出面又有啲扇葉阻住,要逐格逐格伸入去抹,又要轉滾筒,搞足半日。搵公司洗,唔會同你搞足幾粒鐘都係同一部冷氣」;但都有人指DIY清洗不夠乾淨,「洗冷氣工人可以轉行了」、「其實你冇用水槍去清洗,你可以連藍色嗰個水罩都可以慳番唔使買」、「冇用水沖你到時塞咗個去水就麻煩」、「洗冷氣要睇師傅功夫,多數洗得機不如換過部,一陣間洗番啲塵入去,又或者洗走埋啲保護膜,咁就因小失大了」、「自我感覺良好已經值番啦」、「咁樣洗完好快到後面塞㗎喇,睇路啦」、「唔拆面埋罩同水盆係比較難清潔好滾筒!當然仲有更加深層的清潔,但總比樓主好!所以$60是白花的」。

對此,事主指去年聘請師傅清洗後,不夠1個半月其中一部分體式冷氣機便故障,而且即時通去水位的費用亦不菲,他才嘗試DIY清潔,「唔試過唔知得唔得,第一次洗,始終欠缺經驗,洗得唔夠深入,唯有繼續改善」。

家居DIY清洗方法

香港空調製冷業職工總會會務主任許錫強接受訪問,曾教過大家如何在家DIY洗冷氣機,清潔冷氣機外殼、蒸發器(即麈網後鋁片)及隔塵網,以下以分體機作示範例子,洗機過程大約30分鐘。
清洗隔塵網貼士:

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【送機票✈️】分享旅行靚相 贏免費機票↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓【出Post賺現金賞】《社群》助您發展創作者事業↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓