成奎安弟婦控訴先夫墳墓被毁骸骨被起 清明拜山注意!墓地被毁算唔算刑事罪行?

文: U Magazine
2023.04.04

前兩晚電視節目《東張西望》入面,已故著名演員成奎安嘅弟婦喺節目入面控訴,話喺「不知情」嘅情形下,發現先夫墳墓全個被破壞,甚至連骸骨都被移走,於是向成家投訴,但成奎安兒子卻回應指依圍村人傳統,先人過身8至10年後,係會從棺木起出骸骨,再轉移去金塔存放……但由此就引伸出一個問題:清明節將到,如果拜山時不慎破壞或損毀咗墓地,算唔算係犯咗刑事罪行呢?

雖然新界唔少原居民有將先人骸骨從土葬嘅棺木起出嚟,移放至金塔嘅傳統,但根據節目入面訪問陸偉雄大律師所講,原來墓地被毁壞,一定算是刑事罪行,而好有機會出現兩種罪行:
1.故意將有人興建嘅墓地損壞,當然算是刑事毁壞;
2.但有些情況下,並非是把墳墓破壞,而是挖開土壤,拿走骸骨,犯法情況就不屬於刑事毁壞部分,算是犯了食環署的罪行。

唔少新界原居民都有習俗,先人過身後約8至10年,會將原本土葬嘅骸骨起出嚟,轉移至金塔另覓風水位擺放。

原來根據《公眾衛生及市政條例》第118條,任何人士如果未得到食環署署長書面批准,係唔可以非法掘墳墓。而節目主持人向成奎安兒子成旭文查詢時,成旭文卻指出他們並不需要向食環署申請,因為他們所住嘅區域,係有個區域劃成原居民嘅葬地,傳統習俗都係咁樣,掘起先人骸骨係成家自家家族嘅事。但當主持再追問陸偉雄大律師係咪鄉例可以凌駕法律時,陸律師卻稱唔可以,就算村長話掘,點都要得到食環署署長批准。

但根據陸偉雄大律師所講,原來毁壞墳墓係屬刑事罪行,即使係挖開土壤,拿走骸骨,原來係要得到食環署署長書面批准,即使有原居民鄉例亦不能豁免。

text/Joyce
photo/HKET圖片庫

============
同場加映:
【蝸居睇樓團】天水圍夫婦+5貓貓靚景愛巢  17.5米實穿全屋空中貓橋、書櫃內藏跳格貓砂盆 

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓ 【您去玩我找數】勁送$1000旅行資助金💰↓

↓ 領取資助金,用$0去玩不是夢~↓

↓ 領取資助金,用$0去玩不是夢~↓

↓【限時搶⚡】Louiscocoa鳳梨啤酒口味可可即沖營養代餐奶昔!↓

↓ 首創含微量酒精代餐 / 嚴選高級可可粉 / 加水即沖即飲!↓

↓ 首創含微量酒精代餐 / 嚴選高級可可粉 / 加水即沖即飲!↓