網民熱議:裝修20多年舊樓要唔要換埋食水喉? 若非銅喉就一定要換?住落再要更換就會好麻煩?

文: U Magazine
2023.05.25

一般而言要為舊樓單位裝修時,屋內會有不少地方/設備都需作翻新並更換,而使用咗多年嘅食水喉又有冇需更換嘅必要呢?早前有網民就於Facebook嘅家居群組上發文求助,問為20多年樓齡嘅單位裝修時,應否亦要更換埋食水喉,就引來眾多網民嘅熱烈回應以及討論!

============
同場加映:
【家居達人】家用風扇清潔、保養小貼士 風扇唔涼點算好?長開過夜易啲壞?

============

應要更換舊喉?因可能會有漏水風險?

該名網民於Facebook「家居裝修分享谷」發文,問單位已使用20幾年嘅食水銅喉於裝修時應否一併更換:「求意見,二手樓二十幾年樓齡,食水銅喉上手冇換過,新裝修應唔應該全爆換水喉?係咪要由走廊開始換晒?Edit: 原裝銅喉,私樓」。對於應否更換食水喉,有網民就擔心舊喉管可能會有漏水嘅風險,建議應該將食水喉一併更換:「估計你係大裝修後自住,就建議換埋。無人可以擔保你裝修好舊喉會唔會漏水,如果日後漏就麻煩」、「不但要換,而且要找個有信譽之水喉匠,若水喉質量不好,十年後在牆內某處漏水便會流至下一層,我就給樓上害過,搞足幾年」

有網民指舊水喉管可能存有漏水的風險,建議應將舊食水喉更換,並需找個信譽優良的水喉匠更換高質素的水喉,以防日後水喉會出現漏水問題。



裝修預算充足應更換?入伙後再換水喉會好麻煩?
亦有網民認為喺預算充足嘅情況下,應於入伙前將食水喉更換,否則將來入住後再更換就會較為麻煩:「不過如果真係大裝修,資金又足夠,都建議換,因為唔係住一排又話要整就麻煩」、「趁你未入伙,有資金就換啦。住落先換,又要起個(過)晒啲裝修,又要搵地方短住」、「資金充裕就換,唔夠就用住先,咁當然梗係建議你換,分分鐘你又住返二三十年既(嘅)時候,有問題再換就大工程」

網民指當單位完成裝修並入住後,再要更換水喉便會非常麻煩,皆時需再重新裝修並要找地方暫住,建議若預算充足可將食水喉一併更換。



銅喉可以唔換都得?會唔會漏水同新舊無關?
而有網民就指若食水喉為銅喉就未必一定要換,但若為其他金屬材質就必需更換:「本身係銅喉就唔一定要換,除非你爆哂廁所廚房瓦」、「本身銅喉可不用換。如果要全爆有可能被破壞才需要更換」、「鍍鋅鐵喉就換,通常牙位開始有鏽」、「簡單決定:鐵喉唔駛(使)諗就一定換。有錢一定換。無錢就淨換室內」,有網民就更解釋因銅喉正常並唔會有鏽蝕嘅問題,而且會否漏水與新舊無關,所以可繼續使用舊有嘅食水銅喉:「銅喉就可換可不換。銅喉正常不會鏽蝕,所以不會有水質污染問題。至於用舊左(咗)的銅喉會否較新造易漏,答案是無乜關係。好睇當初師傳手工和心機。有時新造喉手工和走位差反而易漏水」

另外有部份網民亦建議可加裝濾水器以代替更換食水喉:「住幾年就唔好攪(搞),加多兩個四連環過濾無咁煩」、「裝多幾個靓(靚)的濾水(器)好過喇」

有網民認為除銅喉以外,其他如鍍、鋅、鐵等金屬的食水喉管都應要更換。



網民亦表示銅喉會否漏水取決於安裝時師傳的手工,與喉管的新舊程度並無關。



有網民則建議加裝濾水器會比起更換食水喉更好更方便。



text/Jonathan
photo/HKET圖片庫

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【送機票✈️】分享旅行靚相 贏免費機票↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓