業主要扣按金作維修 退租租客告上法庭勝算有幾高?

文: U Magazine
2022.03.28

租屋住,業主跟租客發生拗撬,屢見不鮮,甚至在租約期間相安無事,但到了最後租客退租,都可以「晚節不保」!有網民在連登討論區求救,說退租時被業主扣清潔費及維修費萬多元,樓主不服,結果要告上小額錢債審裁處,究竟可以如何解決?

樓上在討論區分享自己剛剛退租,交低鎖匙叫業主上單位check樓,但結果業主說廁所的天花被水氣弄至有水泡兼壞抽氣扇,需要維修費約六千元,同時要付全屋清潔費及維修冷氣機費用,結果扣了樓主租金(按金)萬多元,而樓主稱廁所的損壞屬「自然損耗」,而清潔方面想自行找清潔公司而業主拒絕,樓主不服「疑被屈」,決定告上小額錢債法庭,並問網民勝算有幾高?

樓主退租,業主check樓時認為單位極污糟、廁所天花有水泡兼壞抽氣扇等,結果在按金中扣除萬多元作清潔及維修費,樓主不服,結果要告上小額錢債審裁處。

公證行介入將更費時耗費
不少網民就懷疑樓主其實是弄壞電器兼令單位極污糟,所以才令業主出手如此狠。亦有人「公道」地說業主做法不算錯。「如果租客真係整爛咗啲嘢,正常業主,叫你報價整,再係按金扣」、「你簽約,有寫。 冷氣機(set)、抽氣扇、牆、鎖匙等等。如果有壞、損毀咪扣按金。無寫咪你贏」,「逐樣逐樣嚟:1. 清潔全屋同冷氣 - 租約有寫係租客負責咩?2. 「佢個」抽氣扇壞咗? 啱啱壞? 導致你冇得用幾日咋? 就算冇壞,你唔開佢都吹你唔漲,天花板有水卜(泡),係佢層樓廢啫。水卜(泡),你上小額錢債,未見官之前個主任都會叫你地搵公證行check咗先,咪睇吓佢係咪咁玩囉!」不過講到出動公證行,就有網民提醒「搵公證行又要洗一萬幾千,你key又交左可以點玩?你以為業主咁順攤開門比你地慢慢check?」

網民強調租屋糾紛要看清楚租約,究竟單位內電器或裝修有損毀,是租客負責維修,還是直接扣按金解決。

但網民表示若果要公證行介入租務糾紛,樓主要預計再花多一筆費用,以及要花更長時間解決。

但樓主強調對業主做法不服氣,「我話等官判完如果我真係要負責任,我會自己報價囉,而唔係佢話搵人報6千就6千」。另一方面亦有網民怪樓主退租時「唔小心」:「老實如果明知租約就完,乜嘢壞咗都肯定提早報定先,佢唔整一件事,起碼唔會話退租嗰吓當發現新大陸,俾人屈番轉頭」,「所以永遠一手交錢一手交匙」,「珍,之前幾次業主直頭拎住疊銀紙上黎現金交收,過數都費時」,

亦有網民表示退租前若有電器損壞,最好預先向業主報案,或者在業主check樓時在場,當面解決問題才交鎖匙。

text/Joyce
photo/HKET圖片庫

========

同場加映

【蝸居睇樓團】樂隊主音+室內設計師親自操刀!粉紅色絕配水泥牆、大雲石浴室


用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【免費試用】PHYSIOGEL全新面膜!✨↓

↓ 逆齡秘方㊙️! 實證即時提升肌膚彈性 ↓

↓ 逆齡秘方㊙️! 實證即時提升肌膚彈性 ↓

↓【必收藏】最新深圳食買玩攻略!↓

↓ 大灣區一小時生活圈!最新打卡熱點/熱門美食等!↓

↓ 大灣區一小時生活圈!最新打卡熱點/熱門美食等!↓