租約完約業主唔肯退按金 網民熱討:租客應該要點做?

文: U Magazine
2022.06.10

租屋嘅時候當然希望可以遇到一個好業主,但網上傳出遇上不良業主嘅事情卻多不勝數,最近就有網民喺連登討論區出帖求助,表示朋友租住業主盤(免佣盤),即不經地產代理的協助下,租客與業主雙方自行交易的租盤,而當租約完約後,業主竟然唔肯退還按金,令佢不知所措,只好經樓主尋求網民意見,一眾網民都各出奇策,熱烈討論樓主朋友究竟可以點做!

瀨死唔走! 住到應扣按金為止
對於遇上業主唔肯退還按金嘅情況,一開始有網民就建議樓主朋友同業主鬥「賴皮」:「咁咪換鎖,住多兩個月先囉,佢要搞收樓點都唔止兩個月,中途重(仲)可以幫佢裝修下添」、「唔退梗係唔搬走,住多兩個月先走,到時佢求返你轉頭」、「瀨死唔走,或者將間屋變到應扣按金狀態」,但樓主隨後表示朋友已經搬走:「完咗約,搬走咗,上唔返去...」,網民即對樓主朋友未收回按金就搬走大感驚訝,並認為其做法相當愚蠢:「唔退按金點解要交鎖匙?」、「蠢x到」、「傻的嗎,唔退按都俾番鎖匙佢?」


亦有網民提醒樓主朋友於下次租屋時應更加小心:「租落知個業主唔好嘅話最後2個月就咪交租啦」、「一定係要佢即場還按金先好交匙」、「叫朋友下次醒d上黎check屋先交匙,同時比返按金,而家再追佢都可以話你整爛乜整爛物所以唔退」

有網民建議用瀨死唔走等嘅「賴皮」方法應對。

樓主朋友在未收回按金下就搬走,網民提醒下次應先收按金後再交出單位。

經小額錢債審裁處追討!
有網民就建議採取法律途徑去追討按金:「入(稟)小額錢債咪得,反正已經有哂業主個名同地址同hkid」、「小額錢債搞搞佢?」、「我試過,結果我入左小額錢債追討」,樓主其後又補充原來朋友並沒有在租約上打釐印,導致小額錢債審裁處不會處理,網民都紛紛感到無奈:「咁真係無嘢幫到你朋友喎...唔打厘(釐)印不嬲誰大誰惡誰正確,你朋友仲要戇xx畀番條鎖匙人」、「唔打厘(釐)印又未收按金就還鎖匙,咩玩法黎?」、「當交學費啦,租車位或者個業主係朋友就話唔打啫」,亦有網民提醒應可以補打釐印,但另需付罰款:「好似可以補打返再追」、「(要)罰錢,好似至多罰10倍」

另外有網友認為租約沒有打釐印,其實業主可能本身都「身有屎」,或可以採用「攬炒」方法:「冇打stamp咁就好玩,多數業主可能係暗租,叫你朋友同業主講,唔退按金就報稅局(瞞稅)同金管局(高成數按揭但租俾人)」、「報稅局,佢唔打厘(釐)印九成無交稅」、「同稅局報懷疑業主無報租金收入」、「篤佢灰啦!」

網民建議樓主朋友可入稟小額錢債審裁處追討按金,不過先要去補打釐印。

有網民懷疑業主有可能瞞稅或違反按揭條約出租,建議樓主朋友將其舉報。

資料補充:咩係打釐印?
打釐印,意思為將租約交予稅務局加蓋租約印花稅印花。簽定租約後,租客與業主都須向稅務局繳「釐印費」,即租約印花稅,而租約在繳完「釐印費」及打過釐印後才有具法律效力,在法律上,租約中所列明的條文才是正式生效的,以達保障雙方的利益。如不幸遇上業主不願意打釐印,租客亦可向稅務局單方面申請,亦具同樣效力,唯租客需獨自承擔所有費用。

租屋後應把租約交予稅務局加蓋租約印花稅印花,即是打釐印,以保障自己的利益。

text/Jonathan
photo/HKET圖片庫
========
同場加映
【蝸居睇樓團】半山1,600呎望深水灣靚景豪宅!酒店級雲石浴室+美國胡桃原木吧台+水泥波浪天花

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【限時搶⚡】日清盈優青汁套裝!↓

↓ 日本製造 / 2款口味:清爽蘋果味、濃厚白桃味!

↓ 日本製造 / 2款口味:清爽蘋果味、濃厚白桃味!

↓【出Post賺現金賞】《社群》助您發展創作者事業↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓