刮痧療法|印傭幫手刮痧 港媽曬滿背血痕照 網民憂太重手受傷【7類人忌刮痧】

文: 程家健
2024.03.01

每當身體不適,部分人會自行做刮痧。一名港媽分享感染新冠肺炎康復後,仍有喉嚨不適等後遺症,印傭主動提出可替她刮痧,她事後大曬背部刮痕的「戰績」並大讚外傭手勢好。不過有註冊中醫師提醒有7類人不適宜刮痧,消委會亦指出刮痧療法建議由合資格的中醫師進行。

同場加映:
管家王|沉淪毒癮住劏房40年 昔日古惑仔做劏房導賞員

該名港媽日前(2月28日)在Facebook群組「表揚好姐姐開心分享區」中發帖,表示自己早前感染新冠肺炎,不適程度令她感覺「差點升仙」,即使康復後也有不同後遺症,包括喉嚨不適和耳水不平衡,家中外傭主動提出可替她刮痧,「佢話喺印尼成日幫家人刮,我亦都見過佢自刮」。

事主坦言感到懼怕,但因外傭表現得熱心,便「獻身」嘗試了第一次刮痧,並分享刮痧後照片,只見其背部有兩排紅色刮痕,她形容:「姐姐又有新鮮嘢,我家阿姐真係冇得彈。刮嗰吓痛啲囉,我阿姐自己都笑:太太畀我打。」

↓ 點 擊 圖 片 放 大 ↓

她又指每次外傭湊其兒子去探望太婆時,就會跟太婆的外傭「互刮」,「我都係啱啱先知,勁搞笑,我話下次我幫佢刮」。

網民擔憂:好傷咁

不少網民看到帖文後指外傭手勢不錯:「姐姐勁,刮得有紋有路」,但也有人感到擔憂:「實在太驚嚇,瞓床痛唔痛?」、「好驚嚇,好傷咁,使唔使睇醫生」。另有人分享自己的經歷或見聞,但亦有網民提醒並非人人適合刮痧:「我中咗flu A,姐姐都有幫我刮痧,第二日就退咗燒」、「我都試過畀我姐姐刮,刮完成日精神晒。我老公有次痛得好勁,叫姐姐幫手,都話舒服,不過姐姐唔會用好大力」、「我家姐姐上次佢病咗都係話搵朋友幫佢刮痧,刮完返嚟仲病過前一日,我就帶咗佢去睇醫生,佢病到3日都開唔到工」、「醫師話唔係人人都適合刮痧,當時體質唔啱,刮咗仲衰(我試過),所以小心啲好」。

刮痧4大正確觀念

台灣雲鼎中醫診所院長陳玫汝曾接受健康資訊網站《今健康》訪問,指大家一般都會使用牛角、磁器、木製等表面光滑的刮痧板去做刮痧,以避免損傷皮膚,如果事前有在皮膚上塗上油脂類介質如凡士林、推拿膏等,甚至能夠減少刮痧阻力,有效保護皮膚。她同時提醒大家,如果在家中使用湯匙做刮痧,建議以磁器類為佳,因為不銹鋼材質較銳利,容易刮傷皮膚。

然而大家未必清楚了解刮痧應到甚麼程度才算有效,故此陳玫汝院長分享刮痧的4大正確觀念:

↓ 點 擊 圖 片 放 大 ↓

中醫拆解刮痧時間表

註冊中醫師楊明霞早前接受訪問時表示,很多疾病都因為氣血瘀滯造成,刮出來的「痧」便是排走病邪毒素,故不少人認為刮痧後皮膚越紅越有效。但她表示,皮膚紅與否視乎體質而定,健康的人刮痧可能出現暗紅、紅色、紫紅色斑點或斑塊,「痧」會較少;相反病重人士的「痧」會較多而顏色較深。她又提醒,刮痧後有4個時間不宜進行某些活動:

↓ 點 擊 圖 片 放 大 ↓

7大類別人士不宜刮痧

她又提醒,雖然刮痧有不少好處,不過並非人人適合,以下有7類人士需注意︰

↓ 點 擊 圖 片 放 大 ↓

操作刮痧是否需要持有專業資格?

消委會早前邀請香港高等教育科技院中藥藥劑課程主任區靖彤博士、香港中文大學中醫學院講師蔡昕宏博士及香港大學中醫藥學院講師孫曙霞醫師,拆解有關刮痧的迷思。刮痧雖然看似操作簡單,但該療法其實是應用中醫理論來治療疾病,對刮拭的方向、時間、手法和強度有一定的要求,如操作不當或會令患者出現不良反應,甚至令病情加重,因此建議由合資格的中醫師負責進行刮痧療法。

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【必收藏】最新深圳食買玩攻略!↓

↓ 大灣區一小時生活圈!最新打卡熱點/熱門美食等!↓

↓ 大灣區一小時生活圈!最新打卡熱點/熱門美食等!↓