網民熱議:現時買樓嘅印花稅係咪過高?印花稅接近一年嘅人工?同入息嘅比例遠超10年前?

文: U Magazine
2023.02.17

印花稅係買樓其中一樣主要嘅開支,但其實現時買樓所需支付嘅印花稅又會唔會過高呢?最近就有網民於連登討論區上發文,指政府所收取嘅買樓印花稅過高,並認為首次置業嘅印花稅應降至1%,因而就引來一眾網民嘅熱烈討論!

樓唔係預月入得兩萬嘅人買?作為中產交稅係應有之義?
樓主表示買600萬嘅樓需支付3%嘅印花稅,即18萬,若以香港平均入息中位數2萬左右去計算的話,就等於需用上接近一年嘅人工去交印花稅,所以就認為印花稅應降至1%:「當你600萬(樓)收你18萬, 已經唔好再講600(萬)以上,香港平均入息中位數$20,000左右,即係已經攞咗一年人工去咗交印花稅。究竟政府係咪幫緊香港人上樓?最起碼首次置業降至1%」,對於樓主嘅睇法,有網民就認為買樓並唔關月入只有接近入息中位數呢啲人嘅事:「樓唔係畀入息中位數既(嘅)人買」、「用入息中位數2萬黎(嚟)講就晒(嘥)氣啦」,亦有網民認為交稅屬應有之義:「你買得六百萬樓都係中產啦,交少少稅津貼下老弱傷殘係應有之義」。

樓主指出若月入為入息中位數左右,難以支付高昂的印花稅,但有網民就認為月入只有接近入息中位數的人士與買樓並無關係。


有網民認為買到600萬樓的人都屬中產階級,支付印花稅作津貼老弱傷殘的人士為應有之義。


印花稅與入息嘅比例多過10年前好多?收取100元印花稅嘅政策係冇用?
有網民就指現時印花稅佔入息嘅比率遠超10年前,係非常之唔合理:「印花稅佔入息嘅倍數,係遠遠超越10年前,而以首次置業所牽涉嘅首期及印花稅總數,印花稅於以往佔其總數可能不及10%,而家往往超過30甚至40%,所以成個政策完全係唔合理」,亦有網民指政府對200萬或以下嘅樓收取100元印花稅係並無意義:「依家仲set200萬樓下(收)$100stamp(稅),叫班官搵間200萬樓下又住得下(吓)人既(嘅)出黎(嚟)睇下(吓),x佢老x」。

有網民指現時印花稅與入息的比率遠超10年前,並佔了首期的30至40%,是完全不合理的政策。


亦有網民認為現時難以找到200萬或以下的物業,政府制定購買200萬或以下的樓,只收取100元印花稅的政策,是毫無意義。


香港收稅其實唔多?政府收入主要靠地產?
不過有網民就認為其實香港所收嘅稅並唔重:「第一次聽人講香港稅貴」,亦有網民認為政府主要嘅稅收係靠樓市,印花稅就算向下調政府都會從其他地方加稅:「唔收3%就要其他地方收你稅,你估香港真係低稅但政府又咁有錢無原因?外國為開徵稅基,搞(絞)盡腦汁,就黎(嚟)飲水都要交稅,但政府都係咁窮,香港就只係玩地產就收爆你稅,仲要大家都覺得交稅好少好過隱(癮)」、「唔係咁政府點有收入?你用巿民層面睇當然係咁,但實際香港主要收入係樓巿,除非開多幾款新稅」,更有網民指出於外國買樓嘅額外開支會比香港更多:「我係(喺)德國買樓都要俾3.5%稅,3.57%經紀傭(佣)金,2% notary,樓價7千幾歐(元)一平方米,已經係幾年前」。

有網民指於外國買樓有更多額外開支,認為於香港買樓所需支付的稅,其實並不高。


亦有網民認為政府主要的收入是來自地產方面,若下調買樓印花稅就只會於其他方面加稅。


經紀佣金收樓價1%先唔合理?仲收得貴過律師?
另外網民嘅討論亦延伸到買樓時所需支付嘅經紀佣金,有網民就認為經紀佣金以樓價嘅1%去計算係相當之唔合理:「稅都算,經紀果(嗰)1%先過份, 睇兩三次樓買層一千萬要比(畀)10萬佢?律師搞份字典咁厚嘅合約都係收一萬幾千」、「講onX 1%佣仲onX啦,完全唔值」、「AA(意指地產經紀)呢啲低技術工作,邊值1%」,不過有網民就指出佣金畀幾多其實可以同地產經紀商討:「你自己可以落要求嘅啫,我嗰時買樓同個agent講,個價劈到500,000,我就比(畀)足佣,嗰時好興個個都比(畀)半佣」。

有網民認為相比起印花稅,地產經紀需收取樓價1%的佣金更為不合理,收費更比起律師高昂。


text/Jonathan
photo/HKET圖片庫

========
同場加映:
【蝸居睇樓團】開箱實試!灣仔新開酒店式服務住宅 雙面櫃間隔夠實用 300呎間到房、廳、梗廚


用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【送機票✈️】分享旅行靚相 贏免費機票↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓【出Post賺現金賞】《社群》助您發展創作者事業↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓