如何鼓勵孩子做家務 從一些小家務開始 讓孩子取得成功感

文: U Magazine
2023.02.24

小朋友逐漸長大,讓他開始負一些家務責任,對成長學習有莫大幫助,但家長應安排不同歲數的小朋友做哪類家務?遇到愈幫愈忙時,又該如何鼓勵小朋友繼續嘗試?

讓小朋友幫手做家務,家長需要注意甚麼?童書作者 Auntie Van Van 指出幾點:

1.必需以安全為先,需配合適合小朋友運用的用具。

2.須因應小朋友的年紀,安排不同類型的家務。

3.事前要向小朋友講解安全,以免胡亂運用工具產生危險。

4.要有心理預備,接受到小朋友剛開始時做完的效果很差,要有耐心。


年紀較細 2 至 3歲的小朋友,可從一些輕鬆小家務開始,例如幫手收拾膠杯,晾衫時幫手用衣夾夾妥毛巾、襪仔等,亦可教他們摺衫仔、摺手巾等。4 至 5 歲可利用兒童餐刀切一些易切的食材,如番茄、腸仔等,或者幫手打蛋等。到了 7 至 8歲,就可試試參與比較粗重的家務,例如吸塵、拖地等。


另外,要讓孩子取得成功感,做一些他們能力所及的事。小朋友成功完成要加以讚賞,當取得成功感,就會再做下次。而家長要明白做家務是個學習進程,如果小朋友做得唔好,要看看這項家務是否太困難,要有耐心讓小朋友慢慢進步,只要持續嘗試,數個月後或許就會做到。不過做家務時,小朋友只顀住玩,家長應立即停止,令小朋友明白這不是遊戲。

 

========
同場加映:
【蝸居睇樓團】沙田半山夫婦+500多啦A夢甜蜜愛巢!山景閱讀區+鳥居型框架增展示空間

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【送機票✈️】分享旅行靚相 贏免費機票↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓【出Post賺現金賞】《社群》助您發展創作者事業↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓