夏日炎炎 邊款蓆最涼?補番張蓆要幾多錢?

文: U Magazine
2022.07.20

陪伴度過不少酷熱夜晚嘅蓆,已經磨到穿晒窿!不過都唔使丟咗佢咁嘥嘅,可以攞畀賣咗近 50 年蓆嘅四姨(林美倩)睇吓補唔補得番,咁補番張蓆要幾多錢呢?遲啲再凍啲想收番埋張蓆,點樣保養張蓆先襟用?如果都係想買張新蓆,咁多款竹蓆同藤蓆,究竟邊款最涼最好用呢?

藤蓆爛咗其實有得整,今次請到協義興繡莊的四姨(林美倩)為大家講解吓。

首先要找合適粗幼度的藤條。

藤條削至適合厚度。

在藤條開端切開一個斜口。
在破損地方用工具挑起兩條藤,將新藤條穿下去。
逐格填完缺口,收尾完成。
收費方面,要看處理時間而定,兩至三日的話大概要 $800 至 $1000。
修補後,顏色會有不同,藤條之後會隨日子而變色。
選購新蓆的話,最平是台灣纖維蓆,約 $100 左右,但缺點是非天然物料,而且兩、三年就需更換。
相反,印尼嗎辰蓆售價 $2000 起,但純天然物料,手工精細、觸感幼滑,可以用三、四十年。
此外,還有一些純天然手工蓆,亦可用三、四十年,不過較為粗糙,售價約 $1000。
四姨會為新蓆磨走藤屑。
講到涼快感,四姨認為稱為「麻雀蓆」的竹蓆,因為竹塊夠大,但缺點是不耐用。
另一款竹蓆則是竹條式,現時有款式背面還有紗底。
買咗新蓆,要用濕透的毛巾抹一抹,將碎屑帶走。
抹完捲起打直放,待風乾一晚就可使用。
冬天收藏時可平放床褥底,或捲起打直放。切勿把重物壓在蓆上或摺起,因為會造成摺痕,日後摺痕會易破損。

【info】
協義興繡莊
地址:九龍石硤尾邨第 20 座 121 號地下
電話:2779 1079
營業時間:10am-8:30pm

============
同場加映:
【蝸居睇樓團】
日本認證收納師教你!山泥傾瀉衣櫃整理大法 常着衣物放腰位、揀啱膠櫃桶+懶人最好掛衫

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!