福島核廢水|中午12時排放核廢水 化學博士拆解10大影響!照食日本水產有無問題?

文: 溫藹紅
2023.08.24

福島排放核廢水!日本福島第一核電廠預計於今日中午正式排放核廢水,食安問題引來全球關注,不少港人關注對人體影響,以及是否可以照食日本水產?香港大學化學系博士鄺士山(人稱 Dr. K Kwong),日前就於其個人Facebook專頁發文,以「食日本嘢」為題,向港人一次過拆解10大「核廢水」影響!

日本政府宣布,福島第一核電廠預計於今日(24日)當地時間下午1時(香港中午12時)開始,將核廢水排放入大海,港府早前宣布會於同日禁止源自東京、福島、千葉、栃木、茨城、群馬、宮城、新潟、長野和埼玉等10個都或縣的水產品進口,以確保香港的食物安全和公眾健康。

核廢水排放引來全球關注,尤其愛食日本水產的港人就更加擔心,到底食品日後會否受到核輻射影響?日後又應不應該進食?香港大學化學系博士鄺士山(人稱 Dr. K Kwong),日前就於其個人Facebook專頁發文,以「食日本嘢」為題,向港人一次過解答10大問題,更稱「我會飛去日本食」!

Dr. K Kwong 10大【Q&A】拆解「核廢水」影響:

1.【怕唔怕福島核電廠水?】
唔怕,因為濃度低。
 
2.【支持政府禁日本10個縣海產品嗎?】
唔支持禁,搵嘢嚟做。
 
3.【以後唔畀入口,對你有乜影響?】
冇乜影響,一向好少係香港食日本嘢,因為貴過日本好多,亦冇咁新鮮。我會飛去日本食!唔好同我爭!
 
4.【係咪你自己唔怕死咋?】
我個孫都食日本生果喎!
 
5.【咁你真係唔驚?】
我驚呀,我驚佢D核污水未排哂就再一次「東海大地震」,咁就一次過乜Q未處理過嘅污水就排哂落海,全球漁業真正大鑊。我短期內會再去日本玩,唔好同我爭!
 
6.【東海大地震嘅風險高嗎?】
好高,所以積埋咁多污水唔係好事。
 
7.【會影響日本生果嗎?】
唔會!唔會!唔會!海嘅水係上唔到陸地灌溉系統嘅。
 
8.【氚同碳14會永遠留係身體内嗎?】
唔會!唔會!唔會!佢哋生物半衰期得幾日。
 
9.【如果啲水冇事點解你唔攞嚟飲?】
係經過海水稀釋咗嘅水無事,即濃度低到冇影響,但係我唔會飲海水。尿都冇事我都唔會攞尿嚟飲喎!
 
10.【你賣X賊先至支持日本政府!】
唔係日本政府做嘅所有嘢我都支持,最重要係透明度。好多國家都冇透明度。
 
▼化學博士 貼文相片▼
博士於貼文中更附上一張魚生飯相片,更打趣於圖片上標明「唔好同我爭」,引來大批網民讚好及留言。有現居日本的網民表示「住係日本都未驚啦」,都有網民認為「成件事係睇下信唔信東電姐」,獲博士回覆指「國際原子能協會係透明嘅」。
 
博士又解釋,生物半衰期是指生物體内停留的時間,「有好多放射性同位素唔能夠留喺骨,所以入咗身體好快排返出嚟。但有部分好似入到骨嘅鍶90 半衰期係30年。係骨就真係半衰期30年,但係血液就得20日」。部分網民亦表示,雖然濃度低,但會減少進食,建議自己衡量風險。
 
▼網民留言▼
 
資料及圖片來源:FB@K Kwong、HKET圖片庫

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!