本地飲食業被批不思取進! Marketing大戰老派茶記老闆 開店逾10年親述疫後經營變化:老字號執笠因心灰意冷

文: 溫藹紅
2023.11.10

近日本地飲食生意未及預期,有網民於網上發表看法,批評香港大部分飲食從業員「心態老化」、「沒改進過」,更直指老一輩經營的餐廳菜單數十年不變,反而懂得利用Marketing(市場營銷)的餐廳就愈賺愈多,引來開店逾10年的茶記老闆親自發文反駁,不但親露疫後經營變化,更指「老字號執笠因心灰意冷」。

近日有網民於社交平台群組發帖,批評香港餐飲業不思取進,不只是餐廳服務、味道質素等是否合格,但認為大部分在香港飲食從業員「心態都好老化」、「沒改進過」、「個餐牌幾十年都冇變過」,尤其是老一輩從來沒有想要生意進步,認為若不改變思維及心態,「真係摺左佢好過」,反之覺得「有唔少唔好食,但Marketing同生意手法高明的」,就愈做愈賺錢,惹來大批網民討論!

老派茶記老闆親述經營實況:決定餐牌的是成本

其中有已經營一間超過10年茶餐廳的老闆,看完有關批評後遂寫下近千字留言,反駁有關言論。首先他指出,自從新冠疫情後,香港消費模式完全改變,以前仍會有宵夜市場,「但而家旺區都無人,9點後水靜河飛,的士司機都無生意嘅情況下,餐廳點會旺」,而餐廳改變餐牌的做法過往已有不少人做過,反問「成功嗎」?他續解釋:「從來決定餐牌唔係營運者,係成本,有啲成本係營運者先會計,好似電費貴咗4至5成,電費每月由6萬變10萬(4-9月),食材畀人搶貴哂,好難變到一啲新嘅野。」

老字號結業大部分並非無生意 而是「心灰意冷」

其次,他指餐廳廚房師傅青黃不接,「而家廚房嘅師傅大部分係(加熱師),一啲大型連鎖餐廳行中央廚房,所有食物預先做定,物流去餐廳再加熱」,歸根究底都是因為成本。他坦言並非不想改變,「大公司一定可以變,但係叫佢賺少啲得唔得?佢一定唔制!所以唔變囉,橫掂佢都唔係想做本地人生意,話知你」,然而大部分老字號結業並非因為無生意,而是「心灰意冷」。

餐廳要有生意跟風做小紅書 惟本地人「有腰骨」從未變過

「本地嘅文化同以前唔同哂,以家想有生意首先要做咩?小紅書啦,代表咩?即係話而家本地餐廳生意梗本唔係做香港人生意,連土砲餐廳個目標都唔係本地人,可以做得有幾好?」他認為,本地服務業一直都有改變,態度亦有改善好咗架,「但最衰兩個字(骨氣),本地人有腰骨呢個核心從未變過」,只是以前本地人怨氣相對較少所以好快無事,「點解而家咁重怨氣就大家心照」。文末他又語帶嘲諷指:「marketing係而家餐廳最重要嘅,其次係服務,最後先食物」。

貼文引來大批網民熱讚,不少網民認同餐廳老闆說法,直言外行人看行內是完全「紙上談兵」,認為最終依然是成本問題,「間鋪要做到唔執、地點人流為主、你開係山旮旯又點會有人去?但人流旺、租金又點會平?除非間鋪你買左姐」、「好既廚師就係對每道菜每個味道有執著,先會每次呈現最好既喺你面前呢,如果要迎合呢個市場而變得無左自我特色,我寧願被淘汰」,認為除了包裝,味道質素才是最重要。

 

資料及圖片來源:FB@香港茶餐廳及美食關注組、HKET圖片庫

用App睇片‧賺積分‧換獎賞!

認住 U Fun 標誌「」, App內睇文同睇片可隨時捕捉U Fun彩蛋, 換領現金券及禮品!

開啟 App 成為會員賺U Fun!

↓【送機票✈️】分享旅行靚相 贏免費機票↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓

↓【必收藏】最新深圳食買玩攻略!↓

↓ 大灣區一小時生活圈!最新打卡熱點/熱門美食等!↓

↓ 大灣區一小時生活圈!最新打卡熱點/熱門美食等!↓